Otsi

Külalisteraamat (0)Uudiste arhiiv
Uudised puuduvad
 Külauudised (0)Uudiste arhiiv

Tere tulemast, kallis külaline!

Meie koduküla, ligi 500 aastane Leedri, asub Eesti läänepoolseimas vallas Lümandas, umbes 32 km Kuressaarest lääne suunas. Leedri eristub teistest Saaremaa küladest oma hästi säilinud ajaloolise tiheda teedevõrgu, väljade ja kiviaedade struktuuriga, mis on alates 2005.a võetud riikliku muinsuskaitse alla. Läbi aastate oleme pööranud suurt rõhku küla heakorrale. 2010.a jaanipäevaks saime valmis päris oma küüni ning kolm aastat hiljem avasime restaureerituna Anetsi tuuliku. Ja lisaks on meil siin veel üks väike interneti-kodu. Palume sind väikesele jalutuskäigule läbi Leedri ajaloo ja tänapäeva, läbi meie eilsete ja tänaste tegemiste.
Selle lehe sünd sai teoks koostöös kodulehekülgi pakkuva firmaga
Elitec, täname neid abi eest!
Vaata meid ka You Tube'is!

Leedri küla rahvas

Leedri- Saaremaa Aasta Küla 2015, Rahva lemmik 2015 ning Eesti Aasta Küla 2015

2015 oli meie jaoks uskumatu ning kordumatu aasta! 6. veebruaril valiti meid Saaremaa Aasta Külaks 2015, 12. juunil Terevisiooni poolt korraldatud hääletusel Eesti Rahva lemmikuks 2015 ning 8. augustil ka Eesti Aasta Külaks 2015!

Küüni kasutamine ja külaekskursiooni tellimine

Leedri Küla Selts pakub võimalust tellida järgmisi teenuseid:
1. ekskursioon Leedris kohaliku giidi saatel eesti või inglise keeles kestvusega ca 45 -90 minutit hinnaga 35 eurot. Ekskursiooni lõpetuseks on võimalik tellida kadakasiirupi degustatsioon Orbu talus!
2. Leedri küüni rentimine oma ürituse läbiviimiseks. Info saamiseks võta ühendust Jaanika Tiitsoniga tel +372 5623 6402.
Kogu teenuste eest makstav raha läheb Leedri Küla Seltsi tegevuse toetuseks.
Pulmad Leedris

Kellele külasuppi?!

Hea meel on teatada, et Leedri küla film on valmis!
Meil oli filmi tegemise mõte juba ammu. 2012.a külakokkutulekul vaatasime üheskoos vanu, 1960-datel Leedris ja Lümandas tehtud ülesvõtteid ning sealt tekkis küsimus, et mida meie järeltulijad meist 50 aasta pärast vaadata võiksid. Otsisime filmitegijaid, kirjutasime projekti ning Kohaliku Omaalgatuse Programmi toel saigi see idee 2016-2017.a teoks (omaosaluse katsime oma vahenditest). Alates 2016.a jaanipäevast käis Margus Muld meil päris tihti külas, jäädvustades enamuse meie tegemisi. Talvisel ajal viisime läbi intervjuud küla eakamate elanikega. Kõik see kokku vormus üheks Külasupiks- kes filmi ära vaatab, saab aru, miks selline pealkiri. Film esilinastus 23. juunil Leedris, meie järjekordsel külakokkutulekul. Tänaseks päevaks oleme selle laadinud Youtube'i keskkonda, kus kõigil on võimalik seda vaadata (kasuta otsingul märksõna Külasupp!).

Leedri küüni puitosade kriitilised hooldustööd said teostatud 2022. a tänu Leader-meetme (Saarte Koostöökogu) toetusele. Aitäh!

Leedri Küla küüni põranda kordategemist ja tolmuimeja soetust toetab 2019.a  Leader-meede läbi Saarte Koostöökogu. Tänu sellele saab põrand kergesti puhastatav ja mõnsalt kasutatav. Täname toetajaid!

Leedri Küla Seltsi on läbi aastate toetanud Kohaliku Omaalgatuse Programm läbi järgmiste projektide:
2007 Leedri küla päev 2007
2007 Leedri küla piimapuki/ootekoja ja postkastide renoveerimine
2008 Logo Leedri külale
2008 Koolitus "Lapitöö saladused"
2008 Leedri küla infotahvli rajamine
2014 Uue Leedri külakiige ehitus
2015 Aasta küla- Leedri- suvi 2015
2016
Leedri kaasaeg ajalukku- külast filmi tegemine

Oleme toetuse eest väga tänulikud!

Pulmad Leedri küünis- ilus kogemus ja mälestus kogu eluks! Foto autor Krõõt Tarkmeel

Self guided audio tour app image